Nie jest tajemnicą, że druk sublimacyjny na tkaninach jest uważany za stosunkowo tani. Trzeba jednak pamiętać, że ostateczna cena wydruku zależeć będzie od kilku różnych czynników. Jak zatem wycenić druk sublimacyjny i co trzeba wziąć pod uwagę przy ogólnej wycenie usługi?

Rodzaj i materiał odzieży

Jednym z najważniejszych czynników wpływających na wycenę usług drukowania sublimacyjnego jest rodzaj odzieży, na której druk ma się pojawić. W przypadku ubrań wykonanych w całości z bawełny proces ten może się nie udać. Wynika to ze struktury tkaniny bawełnianej, nieposiadającej w sobie charakterystycznych porów, którymi mógłby przenikać sublimujący barwnik. Wycena nadruku będzie więc zależeć od tego, czy ma on znajdować się na czapce, koszuli, spodniach, swetrze itd. Istotne jest również to, czy nadruk ma pojawić się na odzieży dostarczonej przez klienta, czy też na ubraniach udostępnionych przez wykonawcę.

Nakład i liczba nadruków

Na ogólny koszt wydruku sublimacyjnego wpływ ma również nakład (a więc liczba zadrukowanych ubrań) i sposób rozmieszczenia nadruków. Kluczową kwestią jest m.in. ich liczba, ale też sposób rozmieszczenia. W ogólnym kosztorysie trzeba też uwzględnić powierzchnię danego nadruku, a co za tym idzie – jego jakość. Niektóre z powyższych czynników mogą mieć wpływ na redukcję kosztu jednorazowego nadruku, ale inne mogą spowodować jego wzrost. Ilość wydruków, ich powierzchnia i nakład to zmienne, dzięki którym Drukowanie sublimacyjne może być faktycznie tanie.

Sposób dostarczenia i zabezpieczenie

To, ile będzie kosztować sublimacja na koszulkach, zależeć będzie również od sposobu dostarczenia odzieży do odbiorcy, a także od zabezpieczenia każdego wydruku podczas dostawy. Jeśli klient zdecyduje się na odbiór własny, cena będzie rzecz jasna niższa. Z kolei jeśli odbiorca zamówi dostawę przez kuriera, koszty mogą wzrosnąć nawet o kilkaset złotych. Z kolei jeśli klient zdecyduje się na to, aby pakowana odzież była dodatkowo konfekcjonowana, to naturalnie łączny koszt również wzrośnie.

Jak widać, druk sublimacyjny na koszulkach, spodniach i wielu innych rodzajach odzieży można wycenić na podstawie wielu różnych zmiennych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *